I efterhånden lang tid, har FDF Hjortshøj haft et skjult bekendtskab på den anden side af Stillehavet. Om nogle uger kommer de forbi Hjortshøj og ser Danmark, og I sommerferien 2019 krydser vi den halve jordklode, besøger dem, oplever USA’s spejderliv, og bruger den sidste uges tid på at være turister.

Her følger en lang række informationer om dén tur. Vi har forsøgt at fastlægge så mange ting som muligt allerede nu, men det skal understreges, at der kan nå at ske en del ændringer i planen. Dog ligger følgende fast:

Hvordan foregår overnatning?

Vi kommer til at bo hos værtsfamilier, og de kan ikke dansk. Nogle værtsfamilier kan der godt bo to hos, så hvis det er dét der gør rejsen mulig, kan det være en løsning. Man skal kunne snakke engelsk og have mod på at begå sig på engelsk.

Hvad skal vi i USA?

Vores plan med at rejse til USA er at opleve hvordan vores venskabskreds er spejdere i USA – og så selvfølgelig se nogle af de berømte seværdigheder nu vi alligevel er der. I USA er spejderlejre kønsopdelte. Det betyder at vores tur derovre i grove træk bliver sådan, at pigerne kommer først på spejderlejr, mens drengene bor hos sine værtsfamilier. Efter ca. 5 dage bytter de, så drengene kommer på en anden spejderlejr, og pigerne bor hos værtsfamilier.

Når drengelejren er overstået, rejser vi alle samlet rundt i USA i en god uges tid. Her planlægger vi at turen først til Washington DC og siden New York, hvor hjemrejsen udgår fra.

Tidsplan

Tidsplanen er en af de ting, som endnu ikke er helt fastlagt. Mange ting spiller ind som flypriser, datoer for amerikanske centerlejre og værtsfamiliernes ferieprogram. Dog følger der her en grov plan, som vi bestræber os på at overholde.

Vi rejser med fly Mandag en dag mellem d. 06 - 07. Juli 2019
Girls camp ca. d. 08 - 13 Juli 2019
Boys camp ca. d. 13 - 18 Juli 2019
Turistrejse ca. d. 18. – 25. juli 2019
Vi ankommer i Danmark en dag mellem d. 25 – 28. Juli 2019

Pris og tilmelding

Den forventede prisen for deltagelse bliver ca. 9500 kr pr deltager. Prisen dækker alle omkostninger forbundet transport, forsikring, overnatning, lejren vi skal deltage i og forplejning under turen. Dertil kommer alle aktiviteter vi gerne vil lave. I løbet af næste år skal vi derfor sammen fundraiser en anseelig mængde penge på arbejde ved ”frivillig”-arrangementer, sponsorer osv. Jo flere penge vi kan tjene her, desto flere gode aktiviteter kan vi lave imens vi er afsted. Prisen er ikke fast, da flypriser mv. af gode grunde ikke er indhentet. Den præcise pris oplyses, når vi kommer tættere på afrejse.

Tilmelding sker ved nedenstående link inden 1. september. Her betales også et depositum på: 1000 kr.

Forhåndstilmelding

Tilmeld dig her

Hvem kan komme med?

Turen er for de FDF’ere, som er 2. seniorvæbnere/går i 8. klasse – det vil sige, bliver seniorer/starter i 9. klasse efter sommerferien 2019 - og opefter.

Om organisationen

"The Boys & Girls Brigade er en ungdomsorganisation for drenge og piger i 5. til 12. klasse i Neenah, Wisconsin.
Brigaden er en kristen ungdomsorganisation og har i dag mere end 700 unge med hjælp fra mere end 250 voksne frivillige.
Gennem vores otteårige Building Leaders-program giver vi et fællesskabscenter for unge til at erhverve færdigheder som teamwork, samarbejde, kreativitet, ansvar, selvretning og en etisk forstand, der er nødvendig for at være en succesfuld og sund voksen."

Kilde: TheBrigade.com

Kontakt

Johanne Fyhn
Tlf. 60 68 62 01
johannefyhn9@hotmail.com

Kristoffer Grønhøj
Tlf. 61 79 68 32
kristoffergroenhoej@gmail.com

Sigrid Holt
Tlf. 30 46 00 30
sigrid.holt@live.dk

Om Camp Onaway

Camp Onaway er en 2,5 hektar stor ø, beliggende på Chain O 'Lakes nær Waupaca, Wisconsin. Siden 1908 har Bys Brigade tilbudt lejre på Onaway Island som en forlængelse af Building Leaders-programmet på vores bygning i Neenah. I dag er lejre til rådighed juni-august for drenge og piger, der har afsluttet karakter 4-12 i det foregående skoleår.

Læs mere