Detektiv 2

Løbet foregår som en krimi-opgave, hvor et bestemt mysterium skal opklares. Her er der tale om en kidnapning.

Indsendt af

Beskrivelse

Fremgangsmåde.
1. Først skal alle deltagere optages i ”Ørne-gruppen”. Deltagerne ser lidt billeder fra Ørnen/diasshow og nu skal de optages og optjene ”Ørnekort”.

Prøverne kan være :
- springe ud fra xx-
- lille forhindringsløb i mørke.
- genkende fodaftryk i mel.
- iagttagelse. Deltagerne ser et lokale, går ud igen. Lederen ændrer lidt, og deltagerne skal så kunne se forskellene.
- snigeøvelse.
Ved hver prøve kan optjenes Ørnekort, som senere kan bruges til bestikkelse.

2 . Deltagerne optages nu i Ørne-gruppen. Alle må gerne have mobil tændt. Under optagelsen bliver en rigmandsdatter kidnappet, og der bliver smidt en seddel med krav om løsepenge. Der oprettes en kommandocentral, hvor deltagerne får opgaver fra. Holdene sendes ud til xx. På den første del af turen skal sporene være beskedne – men på et tidspunkt kan oplysningerne blive mere intense.

3 . Posterne – opgaverne:

Laboratorium. Her skal holdene undersøge tøj, der blev fundet i forbindelse med bortførelsen. Lav forskellige sindrige undersøgelser.

Gammel skummel kælder. Her kan gammel kone fortælle om mistanke til naboen, fordi han altid.

Vagtmand slået ned. Her fortæller en vildt forslået person om, at han forsøgte at stoppe.

Konfrontation. Politiet har måske fundet en af bortførerne. På politigården ser deltagerne på forskellige typer, der kommer forbi.

Flugtspor. Forskellige flugtspor undersøges. Bilspor, fodaftryk med mere.

IT-opgave. Særlig hjemmeside med oplysninger i kryptisk facon.

Gammel særling kan mod bestikkelse med Ørnekort fortælle, at hos naboen xx.

4.Politiet sender via mobiler, at nu ved de, hvor rigmandsdatteren er. Alle deltagerne skal nu storme den pågældende lokalitet og befri gidslet. Poltiet styrer fremrykningen.

Deltagere

4 - 50 personer

Alder

12 - 15 år

Varighed

60 - 180 min.

Inde/ude

Indendørs
Udendørs

Andre løb